12 mei 2020

Postoperatieve badmode: Blancheporte engageert zich

Blancheporte, ontwerper van mode, lingerie en badmode voor dames, wilde graag een nieuwe lijn van producten ontwerpen voor vrouwen met borstkanker, die 1 op 8 vrouwen treft in Frankrijk.

Blancheporte heeft de knowhow van Angélique de Rocquigny samengebracht met die van haar lingerieontwerpers om een aangepaste, praktische en verleidelijke badmodelijn te creëren.

Het volledige gamma heeft het Oeko-Tex® label.

Angélique, waarom heb je het lingeriemerk Coeur de Lys ontworpen?

Ik heb borstkanker gehad toen ik 40 was, met een mastectomie en meteen daarna ook een borstreconstructie tot gevolg. In het ziekenhuis hebben ze me uitgelegd dat ik voortaan speciale beha’s zou moeten dragen en hebben ze me dingen getoond die zelfs mijn betovergrootmoeder nooit zou hebben willen aandoen. En die dan ook nog eens heel veel geld kostten. Dat kon gewoon niet. Ik zei tegen mezelf: niet erg, ik ga in de klassieke lingeriewinkels gewoon op zoek naar een niet al te lelijk model zonder beugels, zonder naden en in een natuurlijke stof. Dat leek me niet zo moeilijk te zijn, maar dat was het blijkbaar wel. Dus moest ik maar gewoon mijn eigen lingerielijn uitbrengen!

Angélique de Rocquigny

Vanwaar die naam Coeur de Lys?

6 jaar geleden heb ik op twee maanden tijd mijn beide ouders verloren, allebei aan kanker.
Ik heb heel veel aan hen gedacht terwijl ik werkte aan mijn merk. Ze zaten allebei in mijn hart (COEUR) en de lelie (LYS) maakt ook deel uit van mijn familie. Ik wilde beide dicht bij mij in dit mooie avontuur. Telkens ik een prijs ontving, heb ik aan hen gedacht!
Ik had mijn mamaatje met mijn lingerie zo graag willen omringen met zachtheid… Gelukkig heb ik haar wel kunnen omringen met liefde toen ze ziek was.

Cœur de Lys
Angélique de Rocquigny

Wat was je motivatie voor deze samenwerking met Blancheporte?

Blancheporte heeft me voor deze samenwerking voorzichtig benaderd. Dat eerste contact is bij mij erg in de smaak gevallen.
Ik werd al vaak gevraagd om badmode te creëren, maar had nog geen beslissing genomen.
Hun aanpak en hartelijkheid trokken me meteen over de streep. Ik vond het echt leuk om samen te werken met een Frans bedrijf en hen een vrouwelijke en technische oplossing aan te brengen voor al die vrouwen die het zo hard nodig hebben. Deze samenwerking is voor mij erg verrijkend, professioneel en menselijk geweest.
Ik wil graag het hele team van stuk voor stuk geweldige vrouwen hartelijk bedanken voor hun vertrouwen en ontvangst.
Bravo en nogmaals bedankt aan jullie allemaal!

Angélique de Rocquigny

Wat is er zo bijzonder aan deze badmodelijn?

Deze lijn werd gemaakt en bedacht door VROUWEN! En dat is heel belangrijk!
Ik heb doorheen al die jaren heel wat vrouwen met borstkanker ontmoet. Velen onder hen vonden de postoperatieve badmode niet vrouwelijk genoeg en klaagden ook over enkele technische problemen.

Ik heb nagedacht en al die problemen opgelijst om modellen te bedenken die zo veel mogelijk aan hun wensen zouden voldoen. Het voltallige Blancheporte team waarmee ik deze collectie heb uitgewerkt, heeft me geholpen om de juiste oplossingen te vinden om comfortabele en tegelijk ook vrouwelijke modellen te creëren.
Ik hoop dat deze collectie zal zorgen voor een licht, vrouwelijk en comfortabel gevoel! Laat het strand, de zon en de vakantie maar komen!!!

Design

Er is leven na kanker!

Als vrijwilligster voor de Ligue Contre le Cancer (06) geef ik de zieke mensen die ik ontmoet een belangrijke boodschap mee: “Er is leven na kanker!” En een leven als vrouw, vooral. Vrouwen hebben ook het recht om zich mooi te voelen, ondanks hun ziekte.

Angélique de Rocquigny

2 Reacties

  • Vogels Rita schreef:

    Als voormalig borstkanker patiënt (amputatie en reconstructie 2012) vindt ik het een goed initiatief.
    Wij vrouwen willen er ook nog goed uitzien, ook na een operatie.

  • marina schreef:

    De collectie ziet er zeer leuk uit. Bedankt daarvoor!
    Alhoewel er de laatste Jaren een positieve evolutie is in badmode en lingerie is er nog wel ruimte voor “verjonging”.
    Geweldig dat er ook aandacht wordt geschonken aan de “technische” kant van de zaak. Bij iets grotere protheses komt bv het “pochke” vaak piepen.

    Volgende stap zou een leuke topjescollectie kunnen/mogen zijn ;-). Het aanbod in leuke topjes met een ingebouwd hoesje, zodat je nog een mooi décolleté hebt, zijn immers moeilijk te vinden.

    groetjes,
    Marina

Een reactie geven

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *